kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

Luzernevlinder

Het prachtige weer van vandaag geeft weer of nog steeds vlinders in de tuin! Dat herinnerde mij er aan dat ik een paar weken terug nog een vlinder had gekiekt die ik hier nog nooit had gezien.

luzernevlinder

In eerste instantie dacht ik dat het een citroenvlinder was, maar die hebben puntjes aan de vleugels. Ik besloot de foto even te bewaren en later op te zoeken wat het wel was. Helemaal weer vergeten tot ik op fb een zelfde vlinder langs zag komen. Het bleek een Luzerne vlinder.

luzerne vlinder

Prachtig mooi beestje, ik hoop dat deze soort ook vaker langs gaat komen.

4 Reacties

  1. wow! echt prachtige foto’s!

    1 november 2014 om 09:25

  2. Volgens mij is dit een soort die zich hier dankzij de warmte steeds beter thuis voelt.
    Zulke mooie foto’s heb ik nog noet van hem kunnen maken, maar wie weet … de aanhouder wint. šŸ™‚

    1 november 2014 om 09:25

  3. gewoonhanny

    Al een aantal jaren geleden heb ik deze vlinder ook zien fladderen. Niet hier in de buurt, maar in Zeeland. Maar hij fladderde te veel en te ver weg, zodat ik er niet zulke mooie foto’s van heb kunnen maken als jij gedaan hebt.

    2 november 2014 om 09:25

  4. Jetskefotografie

    De vlinderstruik heeft zijn dienst goed bewezen. Mooi dat je deze vlinder zo prachtig kon vastleggen. Het is een mooie vlinder. Met een eigenwijs vlekje op de vleugel.

    7 november 2014 om 09:25

Geef een reactie

