kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

tuingastjes

De afgelopen pak weg 2 jaar ben ik bezig geweest om ook het erf om de nieuwe boerderij van beplanting te voorzien. Dat is nog lang niet klaar maar het begint inmiddels wel al zijn vruchten af te werpen. Omdat we zijn verhuisd naar een kaal stuk weiland waar normaal gesproken niet veel tuinvogeltjes zoals als meesjes, merels en roodborstjes komen heb ik ze geprobeerd te lokken.

pimpelmeesje

Met struikjes en takkenhopen, en natuurlijk met lekkere dingen zoals zonnebloemen en maiskolven. Die laatste heb ik vlak voor de ramen van het huis gezet in de bloemen tuin. En het werkt hoor. Van uit de kamer heb ik al koolmeesjes, pimpelmeesjes, een roodborstje, puttertjes en staartmeesjes voorbij zien komen snoepen.

pimpelmees

2 Reacties

  1. Jetskefotografie

    Zulke creatieve ideeën zijn je wel toevertrouwd. Mooi zoals het pimpeltje met de nageltjes aan de maiskolf hangt. Als je ze nu al zo weet te lokken dan is het straks helemaal een eldorado als de tuin is aangelegd.
    Ik had mijn kruiwagen vol met maiskolven onder de veranda staan. Iedere dag gaven we wat aan de kippen. Totdat ik zag dat onze veranda vol kwam te liggen met vogelpoepjes, vanaf dat moment staat de kruiwagen op het gras vlak bij de kippen. De kolven worden nu wel nat maar dat deert de vogeltjes niet en de kippen ook niet.

    15 november 2014 om 09:25

  2. wow! echt héél mooi en van zoo dichtbij die roodborstje!

    16 november 2014 om 09:25

Geef een reactie

