kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

oefenen

Helaas moet ik hier mededelen dat mijn spiegelreflexcamera vorige week tijdens het fotograferen is overleden. Ik hoopte nog dat ze in de winkel een geheim wapen zouden hebben om hem te resetten, maar helaas… Er zat 2 jaar garantie op en de camera was 2 jaar en 2 maanden geleden gekocht…. Balen! Maar…..de camera is toch terug gestuurd naar de fabriek, even afwachten dus.

Ook mijn mobieltje dreigde steeds vaker uit te vallen en inmiddels heb ik een nieuw exemplaar. Daar zit (uiteraard)  een camera op die ik dus nu maar even ga uit testen. Compleet anders  fotograferen, je kunt maar weinig zelf instellen. Achteraf zijn er juist heel veel ‘foefjes’aan toe te voegen waardoor je bijna gaat twijfelen aan het origineel . Even wennen dus, gelukkig wil Doris wel even  model voor me zijn want ik moet nog wel oefenen.

Doris

5 Reacties

  1. Oefening baart kunst, Sandra, en deze eerste foto biedt meteen perspectief voor de nabije toekomst, want Doris staat er haarscherp op.
    Volgens mij moet je gewoon voet bij stuk houden bij de producent, want zo’n camera mag natuurlijk niet na 2 jaar en 2 maanden stuk gaan. Met het oog op die twee maanden zou de producent hier toch echt een coulance regeling moeten toepassen, vind ik. Dreigen met Kassa of Radar wil in dergelijke gevallen nog wel eens helpen als de producent dwars blijft liggen.

    13 december 2014 om 09:25

  2. Met zo’n mooi katje kan zo’n foto amper mislukken.😉
    Knap der op.

    13 december 2014 om 09:25

  3. Ik heb wel een beroerdere modellen gezien. Wat een dotje!

    13 december 2014 om 09:25

  4. En wat een mooie trap!

    13 december 2014 om 09:25

  5. Zowel voorgrond als achtergrond zijn doorgaans even scherp. er is geen focuspunt wat meestal heel onrustige foto’s oplevert. Daar heb je bij dit scenario geen last van omdat wel duidelijk is dat de de kat en niet de trap HET onderwerp van de foto is. Ze staat erg mooi voor je te poseren en ook de compositie is optimaal. Wie creatief is kan soms ook een goede foto maken met een veredeld snijplankje🙂

    14 december 2014 om 09:25

Geef een reactie

