kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

Trappenhuis

Door de foto van Doris op de trap te plaatsten realiseerde ik mij dat ik wel foto’s heb geplaatst van de bouw van de trappen, maar volgens mij nog nooit het eind resultaat heb laten zien. Dat is ook vrij lastig, om het trappenhuis in zijn geheel op één foto te krijgen.

trappenhuis

Met mijn nieuwe mobiel heb ik echter de mogelijkheid om een vrij groot oppervlak te fotograferen. Midden in de hal staat een hoge rechte boomstam die van bovenaf in het huis is gehesen. Klik hier om te zien hoe dat ging.

trap

De traptreden zijn dikke onbewerkte plakken boomstam. Door de treden uit te laten steken en muur en stootranden in dezelfde kleur wit te schilderen komen de treden van de onderste trap uit als een open trap.

houten trap

De bovenste trap is een open wentel trap die bevestigd is aan de boom. Als s’morgens het zonlicht binnenvalt in het trappenhuis krijg je mooie architectonische schaduwen op de muur. Ik heb inmiddels wel verstand van vormgeven maar van het technische verhaal van trappen maken natuurlijk niet. Gelukkig kon mijn idee in samen werking met de aannemer en de trappenmaker uiteindelijk wel worden gerealiseerd.

trappen

Geheel volgens de eisen een geheel eigen ‘trappenhuis‘

4 Reacties

  1. Het is een prachtige trap geworden, en waarschijnlijk is hij nog uniek in zijn soort ook. 🙂
    Zijn die treden niet erg glad zonder enige anti-slip voorziening?

    15 december 2014 om 09:25

    • @ Jan, Nee, de treden zijn beslist niet glad, misschien later door slijtage. Een anti-slip voorziening kan dan altijd nog worden aangebracht maar vooralsnog helemaal niet nodig dus

      16 december 2014 om 09:25

  2. gewoonhanny

    Het eindresultaat mag er wezen. Een schitterende trap. Een unieke trap. Helemaal passend bij zo’n creatief persoon als jij bent.

    16 december 2014 om 09:25

  3. Jetskefotografie

    Het is een prachtige trap geworden. Op deze manier kun je ook goed zien hoe hoog jullie huis is.

    19 december 2014 om 09:25

Geef een reactie

