kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

Huisvalk

De Torenvalk die hier op de boerderij vertoefd en wij al onze ‘huisvalk’ noemen, begint zijn naam wel eer aan te doen.

SONY DSC

Gisteren zat hij op het keukenblokje in de voorruimte van de stal een musje uit elkaar te plukken……

torenvalk

Toen hij vond dat ik wel erg dichtbij kwam, verdween hij met het vogeltje in zijn klauwen door het trapgat en de stal naar buiten om daar op een hekpaal (hopelijk ongestoord) verder te kunnen eten.

torenvalk in de stalPS; of het een Torenvalk of een Sperwer is laat ik maar even aan de kenners over, ik zie het verschil echt niet. boer en ik hebben alleen sterk het vermoeden dat het toch echt om het hier altijd rondzwervende valkje gaat.

 

 

10 Reacties

  1. Ik denk eerder aan een Sperwer hier.
    Fantastisch mooi beest die je fantastisch op foto hebt weten te zetten! Proficiat!

    16 december 2014 om 09:25

  2. Krijg nou wat! Een sperwer op je keukenblok. En daar zit ik uren voor te kleumen in een vogelhut en dan komt ie niet. Top👍

    16 december 2014 om 09:25

  3. sperwer it is! Maar hoe machtig is dat wel niet!

    16 december 2014 om 09:25

    • De vroegere foto van de vliegende torenvalk is wel correct
      Let maar eens op het verschil van tekening op hun onderbuik.
      Torenvalk een beetje bruinig verticaal gestipt. Sperwer is horizontaal grijs gestreept op de buik.

      16 december 2014 om 09:25

  4. De brutaliteit. Sommige liggen urenlang in een camouflagetentje maar jij schiet ze in de keuken🙂

    16 december 2014 om 09:25

  5. Ik vond de actie van je ganzen gisteren al erg brutaal, maar dit slaat wel alles.
    Dit zijn toch echt wel unieke foto’s, Sandra!

    17 december 2014 om 09:25

  6. gewoonhanny

    Je hebt weer eens wat heel bijzonders gefotografeerd. Een roofvogel die bij je komt eten. Maar goed te vriend houden, dan kunnen we vaker van dit soort prachtige foto’s genieten.

    17 december 2014 om 09:25

  7. Gerard Wiersma

    Wow, Sandra… heel bijzonder !

    18 december 2014 om 09:25

  8. Jetskefotografie

    Wat een bijzondere serie, dat is met recht een gast aan tafel. Ik denk dat het een sperwer is, zie
    http://www.jetskefotografie.nl/pivot/entry.php?id=1746

    20 december 2014 om 09:25

  9. Pingback: Sperwer in de spiegel | Welkom bij mijn beestenboel

Geef een reactie

