kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

Zoekplaatje

Koffie en ik krijgen steeds meer handigheid in het vangen van muizen in het land.

zoekplaatje

Ondanks dat het gangetje hier niet zichtbaar meer is, omdat ik een schep uit de aarde heb genomen, weet ik ongeveer waar ik het muisje in dit zoekplaatje kan verwachten. En ja, daar is ie!

muizenoogjes

Wonderlijk om te zien dat in die natte veen/klei grond waar ze in zitten hun vachtje schoon en droog blijft. Dit muisje vluchtte snel een ander gangetje in en diende vandaag alleen de foto en niet het ontbijt van Koffie…

3 Reacties

  1. gewoonhanny

    Ik smelt altijd voor die kraaloogjes. Maar ja, in zulke grote aantallen zijn ze voor jullie funest. Gelukkig dat je ze in teamverband snel weet op te sporen.
    Ik hoop voor jullie dat er nog een tijdje strenge vorst komt.

    25 januari 2015 om 09:25

    • Wij hebben er hier bij lange na niet zo’n last van als in Friesland. Ik merk dit jaar wel een toename, maar van een plaag is nog geen sprake hoor!!

      25 januari 2015 om 09:25

  2. Wat leuk! Mooi gevangen op je foto’s.

    Grt-jes Peter

    28 januari 2015 om 09:25

Geef een reactie

