kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

allegaartje

3 weken geleden had ik een beetje te veel eieren van eigen kippen. Ik had er 20 in mijn broedmachientje gestopt. Ik heb 4 verschillende soorten legkippen lopen en 2 soorten hanen (Barnevelder en Lakenvelder). Het was dus nog al een verrassing wat voor kuikentjes daar uit zouden komen. Het is een allegaartje geworden.

2kuikentjes

De twee zwart/grijze kuikentjes zijn duidelijk Lakenveldertjes. Het gele kuikentje, verreweg het fotogeniekst,  een gewone legkip.

kuikentje

Dan zitten er nog een paar echte Barneveldertjes tussen en dan nog een paar mengelmoesjes. 11 in totaal, de rest van de eieren was of niet bevrucht of het is helaas niet helemaal gelukt (t blijft een wondertje). Ze zitten lekker onder een warmte lamp en slapen het grootste deel van de tijd, zelfs staand voor de camera vallen ze in slaap😉

slapend kuikentje

 

3 Reacties

  1. Och wat een schatjes! Ik moet wel heel erg lachen om het laatste kuikentje😀

    25 februari 2015 om 09:25

  2. Ik vind die eerste toch ook behoorlijk fotogeniek met het kopje zo eigenwijs omhoog. 🙂

    25 februari 2015 om 09:25

  3. gewoonhanny

    Het is nog niet eens Pasen en je komt al met kuikentjes. Het zijn weer dotjes. Prachtig zoals de laatste in slaap gevallen is. Dat hij op zijn pootjes blijft staan.

    26 februari 2015 om 09:25

Geef een reactie

