kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

modern bedrijf

Als ik in een gesprekje met zomaar mensen vertel dat ik boerin ben op een biologisch bedrijf vind met dat over het algemeen bijzonder leuk. Veel mensen hebben fijne herinneringen aan een verre oom of opa die ook een boerderij had waar je als kind zo lekker speelde. En op de één of andere manier wordt biologisch al snel aan ouderwets gekoppeld.

SONY DSC

Als ik vervolgens vertel dat de koeien bij ons met een robot worden gemolken, worden veel ogen groter. Met steevast daarop met bedenkelijk gezicht de vraag; “maar gaan de koeien dan wel naar buiten?” Ja, hoor! Dat kan gewoon op een modern bedrijf.🙂

4 Reacties

  1. Haha, het geitenwollensokkensyndroom😉.

    21 mei 2015 om 09:25

  2. gewoonhanny

    Hoe meer ‘vroeger’ achter ons komt te liggen, hoe minder mensen weten hoe het op een (moderne) boerderij toe gaat en zeker op een biologisch bedrijf.

    21 mei 2015 om 09:25

  3. Gelukkig weet ik wel beter.
    Jullie hebben een voorbeeldig bedrijf, maar je zit daar dan ook goed, met het land rond het bedrijf natuurlijk. 🙂

    22 mei 2015 om 09:25

  4. Jetskefotografie

    Ik werkte vroeger, in de vakanties, op een biologisch dynamische kwekerij. Ik wist als veertienjarige helemaal niet wat dat betekende.😉
    Wat betreft het voorlichten van consumenten is nog een mooie taak voor je weggelegd.

    23 mei 2015 om 09:25

Geef een reactie

