kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

Miss en Piggy

Ondanks dat er al heel veel vogels op het bedrijf rondvliegen miste ik toch nog een soort Buurman en Buurman. Ik ging op zoek naar duiveneitjes om bij de kippeneitjes in de broedmachine te stoppen maar dat mislukte.

misspiggy

Toen kwam ik deze twee jonge duifjes tegen. Eentje helemaal wit, Miss en eentje met wat bruingrijze vlekjes, Piggy. Om te wennen aan ons en de nieuwe omgeving heb ik ze eerst in huis gehad in de vogelkooi die normaal gesproken meestal werkloos en met het deurtje open in een hoek van de de kamer hangt. Gisteren verhuisden ze van binnen naar hun toekomstige buitenhuis, althans dat hoop ik dus… Eerst nog met wat gaas er om heen.

misspiggy buiten

Ze hadden het meteen prima naar hun zin en zaten lekker in het zonnetje te koeren. Vanmorgen zaten ze nog steeds tevreden op hun “balkonnetje”en besloot ik het gaas weg te halen. In eerste instantie bleven ze verbaasd zitten kijken. Toen fladderden ze één voor één weg.

Miss en Piggy

Ze zijn nog jong, ze hebben nog nooit grotere stukjes gevlogen en zijn nog wat onhandig in het precieze landen. Miss belande na veel gefladder moe in het lange gras waar ik haar weer kon pakken en weer in het huisje zette, waar ze nu nog tevreden een dutje zit te doen. Piggy vloog de stal in en zit ergens heel hoog op een spant… Vrij leven voor zo’n vogeltje brengt veel risico’s met zich mee, maar dan heb je wel optimaal vogel kunnen zijn😉

(wordt vast nog eens vervolgd….)

2 Reacties

  1. gewoonhanny

    Wat leuk dat je weer een koppeltje hebt. Hopelijk dat Piggy maatje Miss miste en ook weer veilig in het huisje komt.

    25 mei 2015 om 09:25

  2. Mooi koppeltje. Hopelijk zijn ze honkvast! 🙂

    26 mei 2015 om 09:25

Geef een reactie

