kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

3 kleine donsjes

Diezelfde avond, nadat ik s’middags naar de 6 kleine zwaantjes had staan kijken, zag ik het zelfde zwanenkoppel naast huis zwemmen met nog maar 2 kleintjes…. In die hele sloot geen kleintjes meer te bekennen. ik liep de slootkant langs en vond al snel 1 dood jonkie. Ik vermoed dat het die ene is geweest die zo’n moeite had met uit die kuil komen die middag. Oververmoeid en verdronken. Van de anderen nog geen spoor. Ik ben verder het land ingelopen en hoorde plotseling zacht gepiep.

kleintjes

En ja hoor in een ander slootje zwommen 3 piepkleine zwaantjes zonder ouders….

3kleintjes

Ik kon ze zo pakken, drie mooie enorm zachte donsjes. Ik heb ze terug gebracht naar hun ouders.

zwanen

Gelukkig werd vader zwaan een beetje afgeleid door hondje Koffie aan de andere kant van de sloot, want dat ik zijn jongen terug kwam brengen werd me niet echt in dank afgenomen…

Gisteren zag ik de zwanen weer. Dit keer met nog maar 4 jongen…..

zwaantjes

2 Reacties

  1. Tja, het is wat met the struggle for life. Jammer genoeg zijn die jonge donzige zwaantje niet alleen erg leuk om te zien, ze vormen helaas ook een smakelijk hapje … ;-(

    6 juni 2015 om 09:25

  2. gewoonhanny

    Heel naar, maar zo is de natuur. Hopelijk zijn deze vier sterk genoeg om zich tegen gevaar te kunnen verweren.

    6 juni 2015 om 09:25

Geef een reactie

