kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

bloot kuikentje

In 3 van de 4 nestjes van de Boerenzwaluwen waar ik laatst in had gekeken heb ik onlangs, met m’n mobiel, weer een kijkje genomen.

jonkies

In ééntje waren de jongen al vrij groot.

eitjes

De ander was met nog wat meer eitjes gevuld en bij de derde kwam ik net op het moment dat het eerste eitje uit was gekomen.

eentje uit

Uiteraard ben ik zo snel mogelijk weer bij het nestje weg gegaan zodat de ouders weer terug konden keren naar het blote kuikentje.

4 Reacties

  1. Mooi en lief hè!! Hier vliegen de eerste jongen alweer rond🙂. Er zijn opvallend veel dit jaar.

    17 juni 2015 om 09:25

  2. Het zijn van die kleine lelijkerd, de meeste jonge vogels … en toch levert het elke keer weer een vertederend aanblik op.
    Alleen al voor de zwaluwen zou ik eigenlijk wel boer willen zijn … Maar dan ook echt alleen daarvoor hoor! 🙂

    17 juni 2015 om 09:25

  3. gewoonhanny

    Wat een verschil in de nestjes. Ik wist niet dat zwaluwtjes zo bloot geboren worden.

    18 juni 2015 om 09:25

Geef een reactie

