kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

uit het nest gevallen…

Terwijl ik met een volle kruiwagen de paardenstal uitloop zie ik opeens voor mij op de grond een jong zwaluwtje zitten. Het kan nog niet vliegen en ziet er enigszins uitgedroogd uit. Al snel zie ik waar hij naar alle waarschijnlijkheid vandaan komt. Helemaal in de nok van de schuur zitten nog twee kleintjes van dezelfde leeftijd.

in de nok

Door de hitte waarschijnlijk uit het nest gegaan. De ouders vliegen af en aan. Terug zetten heeft geen zin. Ik besluit om het beestje even vol te stoppen met vliegen en wat druppels water. Hij knapt er zienderogen van op.

zwaluwtje

Daarna zet ik hem op zolder, in het zicht van zijn ouders. Als ik na een tijdje weer ga kijken, zie ik hem nog op die plek zitten en spert hij elke keer als er iets voorbij vliegt zijn bekkie wijd open.

zwaluwen

Er vliegen momenteel al weer aardig wat jonge zwaluwen rond, de meeste hebben gelukkig al voor de hitte het nest verlaten.

2 Reacties

  1. ach jee het hummeltje, wordt hij nu wel weer gevoerd door de ouders? prachtig om zwaluwen zo dicht bij te hebben , dit jaar hebben wij er hier heel weinig gezien.

    4 juli 2015 om 09:25

  2. mooie foto van de zwaluw op je vinger !!

    7 juli 2015 om 09:25

Geef een reactie

