kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

duifjes update

De duifjes Miss en Piggy bleven na hun vrijlating mooi bij de boerderij. Ze eigenden zichzelf een plekje toe in de kas, waar het natuurlijk heerlijk warm, droog, windstil en toch overzichtelijk is.

duifjes

Op een avond zag ik toevallig dat ze zich hadden ontfermt over een jong exemplaar van een turkse tortel (zitten hier ook in de stal). Miss was duidelijk al een iets ouder duifje (terwijl ik ze beiden als jong heb gekregen) en duidelijk een vrouwtje.

miss

Ze legde namelijk vlak nadat ik ze in huis had genomen tot 2 keer toe een eitje… Ze zat tevens te flirten met de wilde duifjes hier op het erf. En plots was ze verdwenen…Ik ben benieuwd of ze ooit nog terug komt met jongen. Piggy is gebleven. Zit in de stal, op het huis en in de kas en af en toe komt hij/zij bij me zitten in de groentetuin.

Eén reactie

  1. Jetskefotografie

    Jammer dat Miss is gevlogen, maar ja de natuur gaat z’n eigen gang, zeker als je ze de vrijheid geeft.

    16 augustus 2015 om 09:25

Geef een reactie

