kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

Regenboogstralen

Eerder deze week was ik s avonds nog even naar het jongvee samen met de honden.Er was voortdurend een stukje van een regenboog zichtbaar en heel af en toe in z’n geheel. Aangezien een hele regenboog nooit op één foto past heb ik dat ook niet geprobeerd vast te leggen. Dat was trouwens ook niet het meest bijzondere. Veel aparter en zelf nog nooit gezien waren de stralen aan de binnenkant van de regenboog. Met het blote oog prima te zien, met een camera (mobieltje) echter wat lastiger vast te leggen. Een beetje meer contrast in de foto’s aangebracht maakt de stralen duidelijker zichtbaar.

regenboogstralen

Ik wilde wel eens weten hoe dit kan en dacht ik zoek het eerst even op voordat ik de foto’s op mijn blog plaats. Maar ik ben niet zo’n geduldige zoeker, en lezen is ook al niet mijn sterkste kant. Daarom de foto’s zonder uitleg.

regenboogstralen2a

Wie toevallig wel weet wat het is of een link naar een uitleg weet, graag hieronder in een reactie plaatsen!🙂

3 Reacties

  1. Supermooi! In het Engels noem je het rainbow spokes en wheels – http://www.atoptics.co.uk/rainbows/wheel.htm

    28 augustus 2015 om 09:25

    • Top! Jij kunt echt alles vinden hè 😉

      28 augustus 2015 om 09:25

      • Dat valt wel mee, het heeft toevallig mijn interesse (optische verschijnselen). Hier zag ik ze vaag – van die spaken -, lang niet zo mooi als bij jou.

        28 augustus 2015 om 09:25

Geef een reactie

