kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

Transparantie

Gisteren deed ik mee aan de Bio1000. De hele dag in gesprek met mensen uit alle sectoren over de toekomst van Biologisch. Leuke, boeiende en verrassende gesprekken. ’s Middags ben ik bij een groepje gaan zitten om het thema ‘transparantie’ te bespreken. Ik denk dat het heel belangrijk is dat er bij elk product en elke handeling een eerlijk verhaal wordt verteld. Daar heeft iedereen gewoon recht op. Aan het einde van de dag kwam de vraag: “wat ga je er zelf aan doen?”. De vraag hoefde niet per direct te worden beantwoord en is zeker goed om even over na te denken.

koe en kalfje

Ik bijvoorbeeld probeer door middel van dit blog jullie als bezoekers een kijkje te geven in “onze keuken”. Dingen onder woorden brengen is niet mijn sterkste kant, daarom doe ik dat het liefste door middel van foto’s. Omdat er in ons leven en werk veel dieren zijn betrokken , zijn zij meestal het onderwerp van mijn foto’s. Aan de hand van vragen die ik soms krijg maak ik wel eens een blogje met een uitleg over iets. Schroom daarom niet als lezer van dit blog mij vragen te stellen. Dat kan hier onder. Ook ben ik actief op Twitter, je kunt mij daar vinden onder de naam @36sandjes. Een redelijk eenvoudige manier om een directe vraag te stellen en (meteen) antwoord te krijgen (ik ben ook wel eens aan t werk ;-)). En door jou vraag in het openbaar te stellen leren andere mensen misschien ook weer iets waar ze misschien nog niet eerder bij stil stonden.

Onder de link van Bio1000 vind je trouwens ook nog een filmpje met meneer de boer (de linker van de drie)

3 Reacties

  1. gewoonhanny

    Ik heb bewondering voor jullie inzet om biologisch te boeren. Jouw manier om ons daarmee kennis te laten maken, spreekt mij aan.

    11 oktober 2015 om 09:25

  2. Je zou ook een weekje kunnen gaan twitteren op @boerburgertweet – de agrarische sector in dialoog met de burger, op fb: https://www.facebook.com/boerburgertweet?fref=ts

    12 oktober 2015 om 09:25

    • Zou kunnen, toch doe ik t liever op mijn manier 😉

      12 oktober 2015 om 09:25

Geef een reactie

