kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

…ander breiwerk

Daar ben ik weer. ’t Is allemaal nog al wennen. Zomaar plotseling staat je leven op zijn kop en zal nooit meer t zelfde zijn. 7 weken ziekenhuis en daarna 19 weken ver van huis in een kamer van een Ronald mc Donald huis.

koolmees

Het is superfijn dat er zulke huizen zijn, maar voor een vrijbuiter van de boerderij nogal behelpen. Een kamer met een ‘frans’ balkon.

koolmees

De koolmeesjes op de boerderij hebben naar verhouding een groter balkon. In één van de weekenden dat ik even thuis kon zijn heb ik eindelijk de camera weer eens gepakt om vast te leggen hoe druk de koolmeesjes waren met het voeren van hun jongen.

koolmees

Af en aan vlogen ze met spinnen, rupsen, vliegen en zaden die wij voor hun gemak maar op de picknicktafel vlakbij hadden gelegd.

koolmees

De kleintjes poepen al net zoveel als ze eten dus werden de poepjes weer meegenomen naar buiten.

koolmees

Zouden vogeltjes als ze zo druk bezig zijn enig besef van tijd hebben? Zouden zij weten hoeveel dagen hun jongen nog verzorgd moeten worden? Volgens mij draaien ze volledig op hun instinct, ze gaan door tot t niet meer nodig is.

koolmees3

Dat ga ik ook doen. Ik pak de draad weer op, het breiwerk ziet er alleen anders uit.

6 Reacties

  1. wiske

    Blij dat jullie thuis zijn. De dierenverhalen en -foto’s zijn altijd zo mooi en leuk. Een regelmatig bezoek aan je site doet me altijd deugd. Dat de verdere revalidatie succesvol mag verlopen.

    6 juli 2016 om 09:25

  2. ciska

    Hele dikke knuffel.

    6 juli 2016 om 09:25

  3. Sandra, wat ben ik blij dat ik je weer op WordPress zie! En dat je er nu ook weer een verhaal op hebt staan, ik heb er van genoten hoor. En ik wens je veel succes met je “andere breiwerk”! Lieve groet, Liza.

    6 juli 2016 om 09:25

  4. cora

    Breien met een lach en een traan. Jullie maken samen een uniek breiwerk. Misschien zullen weinig mensen zien hoe mooi het wordt, maar jullie wel en daar gaat het om.

    6 juli 2016 om 09:25

  5. Fijn dat jullie allebei weer op de vertrouwde stek thuis zijn en en dat je draad weer op kunt pakken. De kleur van de draad en de vorm van je breipatroon zullen de afgelopen maanden de nodige veranderingen hebben ondergaan, maar hopelijk kun je ermee uit de voeten en zal het uiteindelijk toch in iets moois resulteren. Heel veel succes en breiplezier gewenst!

    7 juli 2016 om 09:25

  6. Hee, daar ben je weer! Leuk! Ik kijk altijd uit naar de foto’s en verhalen.

    10 juli 2016 om 09:25

Geef een reactie

