kijk, ruik, voel, proef, luister en geniet mee!

ff naar buiten

Ook dit jaar hebben we weer kippen die zich zo vrij voelen om hun eieren niet in de daarvoor bestemde leghokjes te leggen maar ergens anders in de tuin onder een struik. Meestal weet ik bij het vinden echt niet hoe oud ze zijn en geef ik ze aan meneer Knorr. Soms betrap ik een kip en weet in dat dat de eieren net zo oud kunnen zijn als het aantal dat er in het nest liggen (als je er vanuit gaat dat ze elke dag een ei leggen). Zo vond ik weer eens een nest van wel 20 eieren en heb ze maar in de broedmachine gestopt. We willen immers wel graag elk jaar nieuwe jonge kippen om het eieren aantal een beetje in stand te houden.

kuikentjes in een mandje

Vrijdag kwamen ze uit. 22 kleine donsjes (ik had er nog wat eieren van een andere kip ook bij gedaan zodat de machine vol zat) En omdat t gisteren zulk mooi weer was hier heb ik ze even meegenomen naar buiten voor een snelle foto-shoot omdat kleine donsjes nou eenmaal superleuke modelletjes zijn.

mandje vol

De donkere en gestreepte kuikentjes worden eerlijk gezegd mooiere kippen maar de hele gele kuikentjes in t groene gras zijn voor de foto wel t allerleukste! Die foto’s volgen nog hoor….

kuikentjes

Eén reactie

  1. het zijn wel modelletjes hoor. leuk

    16 augustus 2016 om 09:25

Geef een reactie

